Van aperitief tot dessert: met zuivel kan je véél. Om mensen te inspireren met het uitgebreid aanbod aan zuivelproducten en de vele culinaire mogelijkheden, lanceert VLAM dit jaar de ‘Melk & Zuivel & Lekker veel inspiratie’ campagne. De campagne van VLAM kadert in een informatie- en promotiecampagne met Europese financiering. Het programma is een initiatief van vijf Europese lidstaten (België, Frankrijk, Denemarken, Ierland en Noord-Ierland) voor het European Milk Forum (EMF), een non-profitorganisatie die informatie-initiatieven over melk en zuivelproducten ontwikkelt, opvolgt en uitwisselt binnen Europa.

Foodbag ondersteunt de promotiecampagne en zet in de maand april zuivelproducten in de kijker. De komende vier weken is de hoofdrol in de Foodbag-gerechten weggelegd voor zuivelproducten.

Foodbag wil inspireren in de keuken. Wij leveren elke week kookboxen met verse ingrediënten en originele recepten aan huis. Daarbij kiezen we steeds voor seizoensgebonden en lokale producten, en dat is met onze zuivelproducten niet anders.
Stéphane Ronse, co-CEO Foodbag
We dopen de maand april om tot maand van de zuivel. En daar hoort ook een samenwerking met Foodbag bij. Deze op-en-top Belgische kookbox biedt elke week opnieuw heel wat lekkere gerechten met kwalitatieve producten aan en heeft in het bijzonder ook een ruim aanbod aan kwalitatieve zuivelproducten. De maaltijdbox-industrie is aan het groeien omwille van het gemaksaspect en dit is dan ook een fantastische manier om consumenten te bereiken met inspiratie over zuivelproducten.
Frederik Vandermersch, Promotiemanager Zuivel VLAM

Over VLAM


VLAM voert promotie voor de producten van de Vlaamse landbouw, tuinbouw en visserij in binnen- en buitenland. VLAM is een privaatrechtelijke organisatie en werkt in opdracht van de Vlaamse overheid en het bedrijfsleven. De promotiecampagnes van VLAM worden grotendeels per product of per productgroep opgezet; ze worden gefinancierd door de betrokken deelsector. Naast de specifieke werking per productgroep voert VLAM ook overkoepelende promotie voor de producten van bij ons, onder het label ‘Lekker van bij ons’. www.vlam.be, www.lekkervanbijons.be

Over Foodbag

De Foodbag-chefs stellen elke week 35 verse en gevarieerde gerechten voor, waar jij er drie, vier, vijf of zes uitpikt en zo je eigen, persoonlijke maaltijdbox samenstelt. Je kiest voor (een mix van) vegetarische, originele, kindvriendelijk, snelle, Sandra Bekkari-proof of kant-en-klare gerechten. Dankzij de praktische en eenvoudige receptenkaarten tover je in no-time een heerlijke maaltijd op tafel. Optioneel vul je je Foodbag aan met extra’s zoals een aperobox, fruitmand, soep of granola. Een abonnement is niet verplicht en je kan per gerecht kiezen voor hoeveel personen je het wilt bestellen. Foodbag wordt gekoeld aan je voordeur geleverd op één van de vier leverdagen, door eigen goedlachse bezorgers. Om de maaltijdboxen aan je voordeur te krijgen, schakelen ze voornamelijk vijftigplussers en gepensioneerden in. Hun distributiedienst bestaat uit 100 eigen chauffeurs en 150 inpakkers. In juni 2019 fusioneerde Foodbag met Smartmat. In 2021 nam Foodbag de kookbox 15gram over, daarmee is Smartmat het grootste Belgische fresh food e-commerce bedrijf. In 2022 kondigde Colruyt Group zijn participatie aan in Smartmat NV. Meer weten? Ambassadeur en Foodbag chef Sandra Bekkari neemt je in deze video mee achter de schermen: https://www.youtube.com/watch?v=3xv3YeV6NkE