Van aperitief tot dessert: met zuivel kan je véél. Om mensen te inspireren met het uitgebreid aanbod aan zuivelproducten en de vele culinaire mogelijkheden, lanceert VLAM dit jaar de ‘Melk & Zuivel & Lekker veel inspiratie’ campagne. De campagne van VLAM kadert in een informatie- en promotiecampagne met Europese financiering. Het programma is een initiatief van vijf Europese lidstaten (België, Frankrijk, Denemarken, Ierland en Noord-Ierland) voor het European Milk Forum (EMF), een non-profitorganisatie die informatie-initiatieven over melk en zuivelproducten ontwikkelt, opvolgt en uitwisselt binnen Europa.

Foodbag ondersteunt de promotiecampagne en zet in de maand april zuivelproducten in de kijker. De komende vier weken is de hoofdrol in de Foodbag-gerechten weggelegd voor zuivelproducten.

Foodbag wil inspireren in de keuken. Wij leveren elke week kookboxen met verse ingrediënten en originele recepten aan huis. Daarbij kiezen we steeds voor seizoensgebonden en lokale producten, en dat is met onze zuivelproducten niet anders.
Stéphane Ronse, co-CEO Foodbag
We dopen de maand april om tot maand van de zuivel. En daar hoort ook een samenwerking met Foodbag bij. Deze op-en-top Belgische kookbox biedt elke week opnieuw heel wat lekkere gerechten met kwalitatieve producten aan en heeft in het bijzonder ook een ruim aanbod aan kwalitatieve zuivelproducten. De maaltijdbox-industrie is aan het groeien omwille van het gemaksaspect en dit is dan ook een fantastische manier om consumenten te bereiken met inspiratie over zuivelproducten.
Frederik Vandermersch, Promotiemanager Zuivel VLAM

Over VLAM


VLAM voert promotie voor de producten van de Vlaamse landbouw, tuinbouw en visserij in binnen- en buitenland. VLAM is een privaatrechtelijke organisatie en werkt in opdracht van de Vlaamse overheid en het bedrijfsleven. De promotiecampagnes van VLAM worden grotendeels per product of per productgroep opgezet; ze worden gefinancierd door de betrokken deelsector. Naast de specifieke werking per productgroep voert VLAM ook overkoepelende promotie voor de producten van bij ons, onder het label ‘Lekker van bij ons’. www.vlam.be, www.lekkervanbijons.be

Concernant Foodbag

Les chefs de Foodbag proposent chaque semaine 35 plats sains et variés, parmi lesquels vous pouvez choisir trois, quatre, cinq ou six plats pour composer votre propre box repas personnalisée. Vous pouvez opter pour des plats (ou un mélange de plats) végétariens, originaux, adaptés aux enfants, rapides, approuvés par Sandra Bekkari ou prêts à l'emploi. Grâce aux fiches recettes pratiques et simples, vous pouvez préparer un repas délicieux en un rien de temps. Vous pouvez également compléter votre Foodbag avec des extras tels qu'une box apéro, un panier de fruits, de la soupe ou du granola. L’abonnement n’est pas obligatoire et vous pouvez choisir la quantité de chaque plat en fonction du nombre de personnes. La box Foodbag est livrée réfrigérée à votre domicile par des livreurs sympathiques l’un des quatre jours de livraison prévus. Pour acheminer les box repas chez vous, Foodbag fait principalement appel à des personnes âgées de plus de 50 ans. Son service de distribution se compose de 100 chauffeurs internes et de 150 conditionneurs. En juin 2019, Foodbag a fusionné avec Smartmat. En 2021, Foodbag a racheté la société de box repas 15gram, faisant de Smartmat, en tant que société mère, la plus grande entreprise belge de e-commerce dans le secteur des produits frais. Vous voulez en savoir plus ? Sandra Bekkari, ambassadrice et cheffe de Foodbag, vous emmène dans les coulisses dans cette vidéo : https://www.youtube.com/watch?v=3xv3YeV6NkE