Vragen en antwoorden

– Kan ik Smartmat één keer uitproberen?

Geen probleem. Plaats gewoon je bestelling via de rubriek ‘Bestel’. Wanneer je op de pagina ‘Leveringsinformatie’ in het veld ‘Opmerkingen voor de levering’ de term ‘Proefpakket’ intikt, zal je één keer het Smartmat weekmenu dat je hebt gekozen ontvangen. Na je eenmalige Smartmat-levering moet je zelf contact met ons opnemen als je verdere leveringen wenst. Het Smartmat proefpakket is niet gratis, maar de eerste levering is verkrijgbaar aan een lagere prijs. Kijk voor meer informatie bij ‘Onze producten’

– Hoe kom ik te weten wanneer Smartmat zal leveren, zodat ik niet de hele maandagavond thuis moet zitten wachten?

Elke week maken we een routeplanning op en stellen iedereen hiervan op de hoogte per e-mail. We geven je dan enkele dagen voor de levering een tijdstip mee waarop je levering gepland staat. Hou er wel rekening mee dat het hier om een planning gaat. De verkeerssituatie zelf heeft hier natuurlijk een grote impact op en valt niet in te plannen. Het opgegeven tijdstip is dus een schatting.

– Wat gebeurt er als er niemand thuis is om de levering in ontvangst te nemen?

Wanneer niemand aanwezig is om de goederen in ontvangst te nemen, zal de chauffeur de door jou opgegeven telefoonnummer(s) bellen. Kunnen we ook op die manier niemand bereiken, dan leveren wij het pakket bij de buren. We brengen je daarvan vervolgens op de hoogte.

– Wat gebeurt er als ik met vakantie ben en ik vergat de levering te annuleren?

Je bestelling zal toch afgeleverd worden. Contacteer ons zo snel mogelijk en we helpen je graag om verdere leveringen te annuleren. Of laat ons weten wie je een gezond en lekker cadeau wil geven tijdens je afwezigheid.

– Is het 2-personen menu bedoeld voor 3 of 4 dagen?

Wie een 2-personen menu bestelt, krijgt 3 gerechten waarvan één gerecht berekend is op 4 personen.  Dit is een interessante samenstelling voor een 2-personen gezin, omdat zij vaak een drukker gepland weekritme kennen. Je kan de helft van het 4-personen gerecht dan bewaren voor de volgende dag, zodat het koken een keer in de week tot het minimum wordt beperkt, of je kan twee vrienden uitnodigen voor een gezellig diner.

– Waar vind ik terug wat er op het volgende menu staat en welke basisingrediënten ik zelf in huis moet hebben?

Elke vrijdag, 10 dagen voor de levering, vind je het menu en alles wat je thuis nodig hebt terug bij ‘albums’ op onze Facebook-pagina. Deze pagina kan je raadplegen, ook als je zelf geen Facebook-account hebt. Je kan het volgende menu ook terugvinden op de homepagina van onze website.

– Kan ik ook losse bestellingen plaatsen of ben ik gebonden aan een doorlopend abonnement?

Het is zeker mogelijk om losse bestellingen te plaatsen, en je bent dus niet gebonden aan een vorm van abonnement. Na registratie kan je aan de hand van je login-gegevens je account en je leveringen zelf beheren via Mijn Pagina’s op onze website. Bij ‘Leveringen’ kan je per week bestellingen plaatsen. Je kan dus ook bijvoorbeeld wekelijks wisselen van formule. Let wel op dat je tot ten laatste 6 dagen voor de levering je bestelling kan plaatsen, wijzigen of annuleren!

– Hoe kan ik inloggen op Mijn Pagina’s?

Ga naar de homepagina van onze website en klik rechts bovenaan op de link ‘Mijn Pagina’s’. Hier kan je dan je login-gegevens ingeven, die je ontvangen hebt na registratie en kan terugvinden in de tweede mail die je van Smartmat hebt ontvangen, waarna je je Smartmat-account zelf kan beheren.

– Ik heb een bepaalde voedselallergie of -intolerantie. Kunnen jullie hier rekening mee houden?

Het is helaas niet haalbaar voor ons om rekening te houden met allergieën of intoleranties. Om logistieke redenen is het namelijk niet mogelijk om individueel aangepaste pakketten samen te stellen.

– Wij zijn met 3 of met meer dan 4 personen thuis. Welk pakket bestel ik best?

Wij bieden enkel pakketten aan voor 2 of 4 personen, maar het is mogelijk om ingrediënten zelf aan te vullen waar nodig. Smartmat helpt in de eerste plaats bij het samenstellen van gerechten, en we hebben verschillende klanten waarvan het gezin bestaat uit 3 of meer dan 4 personen. Je kan misschien een proefpakket bestellen om te bekijken in hoeverre het concept interessant is voor jullie.

– Kan mijn levering vroeger of later gepland worden dan voorzien?

Wij stellen wekelijks een routeplanning op die logischerwijze gepland wordt op basis van de afstanden tot de verschillende adressen van onze klanten. We doen ons best tegemoet te komen aan de wensen van onze klanten wat betreft het leveringstijdstip, maar helaas is een compromis niet altijd haalbaar.
Daarom vragen we, in geval van moeilijkheden, om de levering even af te zetten bij de buren of eventueel tijdig een ander adres in de buurt op te geven. Let wel op: dit kan tot en met vrijdag voor de levering van maandag!



Scroll naar boven