FAQ

>> Over mijn bestelling
>> Over mijn levering
>> Over de menu’s

 

Mijn Smartmat-bestelling

Kan ik Smartmat één keer uitproberen?

Natuurlijk! Bij de registratie kan je kiezen voor een eenmalige levering (proefpakket) of kan je meteen een wekelijkse of tweewekelijkse levering aanvinken . Aan jou de keuze wat je het liefste hebt. Je krijgt steeds €10 korting bij je allereerste bestelling. Nadien kan je zelf kiezen wanneer je nog eens een levering wenst door je in te loggen op onze website.

Tot wanneer kan ik een bestelling plaatsen of wijzigen?

Je kan tot en met woensdag 10 uur een bestelling plaatsen voor een levering de week daarop. Smartmat geeft dan alle bestellingen door aan onze leveranciers, zodat zij voldoende tijd hebben om alle ingrediënten te verzamelen.

Ben ik verplicht een abonnement te nemen?

Nee, bij Smartmat ben je zeker niet verplicht om een vast abonnement te nemen, maar kan je ook losse bestellingen plaatsen. Als klant bepaal je zelf wanneer en welke kookbox je wenst te bestellen. Door je in te loggen op Mijn Smartmat kan je zelf je bestellingen beheren. Je kan ook steeds Hanne van onze klantendienst contacteren, zodat zij jouw bestelling kan noteren.

Wat gebeurt er als ik mijn bestelling ben vergeten te annuleren?

Na het afsluiten van de bestellingen kunnen wij geen bestellingen meer annuleren, aangezien al onze leveranciers dan volop bezig zijn met het verzamelen van alle ingrediënten. Wekelijks heeft onze klantendienst wel een wachtlijst van klanten die te laat zijn met bestellen. We proberen jouw kookbox dan te matchen met een andere klant die op de wachtlijst staat. Je kan ons ook een alternatief leveringsadres doorgeven van vrienden of familie, dus we eventueel kunnen plezieren met een Smartmat-kookbox.

Wij zijn met meer dan 4 personen thuis. Welke kookbox bestel ik best?

Als je met meer personen thuis bent, is het mogelijk om verschillende kookboxen met elkaar te combineren. Wij komen hier tegemoet in de transportkosten. Contacteer Hanne van onze klantendienst indien je hier gebruik van wenst te maken.

Mijn levering

Wanneer levert Smartmat?

Smartmat levert elke maandag tussen 17u en 22u. Onze klantendienst is dan steeds via e-mail en telefoon bereikbaar. We sturen je enkele dagen voor de levering een e-mail met het tijdsvenster waarop je levering ingepland staat. Dit is een richtuur van levering, dus houd er rekening mee dat de onverwachte verkeerssituaties een zekere impact hebben op onze timings. Bij enige vertraging proberen we onze klanten steeds zo snel mogelijk op de hoogte te brengen. We hopen hiervoor op jouw begrip.

Wat gebeurt er als er niemand thuis bij de levering?

Indien er niemand aanwezig is, zal de chauffeur jou telefonisch proberen te bereiken om te polsen wat hij het best kan doen met jouw Smartmat-kookbox. In de meeste gevallen kunnen wij de doos steeds bij buren afzetten. We laten je dan steeds via sms weten waar je kookbox zich bevindt. Bij vragen kan je steeds onze klantendienst bereiken tot 22u ’s avonds.

Kan mijn levering vroeger of later gepland worden dan voorzien?

Wij stellen wekelijks een routeplanning op die logischerwijze gepland wordt op basis van de afstanden tot de verschillende adressen van onze klanten. Hierbij is het ons grootste doel om zo min mogelijk kilometers af te leggen, zodat we ons transport toch een beetje ecologisch houden. Daarom is het bij Smartmat niet mogelijk dat je als klant een bepaald voorkeursuur doorgeeft, want dat zou inhouden dat we drie keer zo veel koelwagens moeten inschakelen dan nodig is.

Wat doe ik als er iets mis gegaan is bij mijn levering?

Indien er iets verkeerd is gelopen bij jouw levering, willen we je vragen om onze klantendienst hier zo snel mogelijk van op de hoogte te brengen. Op leveringsdagen kan je ons via telefoon en e-mail steeds bereiken tot 22u, op andere dagen tot 17u.

De Smartmat-menu’s

Waar vind ik de menu’s van de volgende weken terug?

We zetten de menu’s van de twee komende weken  steeds online op onze website. Daarnaast sturen we wekelijks ook een e-mail naar al onze klanten met het menu van de eerstvolgende leveringsdatum.

Wat zit er allemaal in een Smartmat-kookbox?

Bijna alles! Op kleine basisbenodigdheden als olie, boter, gedroogde kruiden en wijnazijn na leveren we alle nodige verse ingrediënten: vlees, vis, groenten, zuivel, verse kruiden, pasta, aardappelen, granen,… . En natuurlijk het menu waarop je de recepten terugvindt.

Hoe weet ik welke ingrediënten ik thuis nodig heb?

De basisingrediënten die je thuis wekelijks nodig hebt, zetten we telkens online op onze website. Deze link vind je ook terug in de e-mail die we uitsturen met het leveringstijdstip.

Ik heb een bepaalde voedselallergie of -intolerantie. Kunnen jullie hier rekening mee houden?

Het is helaas niet haalbaar voor ons om rekening te houden met allergieën of intoleranties. Om logistieke redenen is het namelijk niet mogelijk om individueel aangepaste kookboxen samen te stellen. Op dit moment hebben wij geen gluten- of lactosevrije menu’s.