Over Smartmat

SMARTMAT in een notendop

  • Wekelijks nieuwe, gevarieerde menu’s
  • Losse bestellingen of een vaste leveringsfrequentie: bestellen wanneer jij wilt
  • Minstens 25% biologische producten
  • Zonder onnodige e-nummers
  • Duurzame visvangst
  • Zo veel mogelijk Belgisch vlees
  • Zo veel mogelijk seizoensgebonden producten
  • Een charmant, Belgisch bedrijf met 9 enthousiaste werknemers die je graag te woord staan

Concept

Smartmat levert wekelijks verse ingrediënten en bijhorende recepten aan huis in heel Vlaanderen, Brussel en Waals-Brabant. Zo helpen we gezinnen dagelijks een gevarieerde en gezonde maaltijd op tafel te toveren. Bij het samenstellen van de maaltijdboxen geeft Smartmat de voorkeur aan lokale, biologische producten zonder overbodige additieven. De hoeveelheden van de ingrediënten worden ook precies berekend en volledig verdeeld over de verschillende recepten, zodat er geen onnodige restjes overblijven. De recepten variëren zo dat elke maaltijd telkens opnieuw verrast, makkelijk te bereiden is en in de smaak valt bij groot en klein. Ons doel is het koken eenvoudig te houden, maar je toch heerlijk lekkere maaltijden op tafel te laten toveren.

Klik hier voor meer informatie over onze verschillende producten. Bij elke bestelling heb je ook de mogelijkheid om bijproducten toe te voegen, zoals fruit, ontbijt, granola of een exclusieve set wijn.
Bekijk hier een voorbeeldmenu (5 dagen-menu van week 34, 2016).

Service

Je hebt bij Smartmat de keuze tussen leveringen met een vaste frequentie (wekelijks, tweewekelijks) of losse bestellingen wanneer het jou goed uitkomt. Je registreert je als klant via onze website, als bestaande klant plaats je bestellingen via ‘Mijn pagina’s’. Zowel de recepten als de bijhorende ingrediënten laten we bij jou thuis bezorgen op maandag tussen 17u en 22u.
In de prijs zijn alle kosten inbegrepen zoals het plannen, selecteren, verzamelen, verpakken en leveren van de maaltijdbox aan huis. Je hebt altijd de mogelijkheid je bestelling of abonnement te wijzigen of annuleren – op voorwaarde dat je dat tijdig meldt (uiterlijk dinsdag voor de levering van de week daarop).
Lees meer over onze algemene voorwaarden.

Proefpakket

Wil je Smartmat één keer uitproberen? Geen probleem. Plaats gewoon je bestelling via de rubriek ‘Bestel’. Na je eenmalige Smartmat-levering kan je zelf een nieuwe bestelling plaatsen via ‘Mijn Smartmat‘ of contact met ons opnemen als je verdere leveringen wenst. Het Smartmat-proefpakket is niet gratis, maar bij de eerste levering krijg je €10 korting.

Menu’s en basisingrediënten

Op woensdag, 12 dagen voor de levering, publiceren we het weekmenu en alles wat je thuis nodig hebt op onze website. We streven ernaar om een volledige maaltijdbox aan te bieden maar gaan er ook van uit dat je een aantal basisingrediënten zelf in huis hebt. Specerijen zijn namelijk moeilijk om mee te leveren aangezien je deze in kleine hoeveelheden nodig hebt. De basisingrediënten die je nodig hebt, vind je wekelijks terug op onze website.

Bekijk hier een voorbeeldmenu (5 dagen-menu van week 34, 2016).

Goedgekeurd door voedingsexperts

De menu’s van Smartmat worden samengesteld door een team van voedingsexperts, die elk recept eerst in hun eigen testkeuken uitproberen. Vijf fulltime medewerkers bedenken voortdurend nieuwe recepten die lekker smaken en snel klaar te maken zijn. De menu’s zijn bovendien evenwichtig, gezond en inspirerend. Bij Smartmat hechten we namelijk een groot belang aan gezonde voeding. Onze experts houden bij het samenstellen van de recepten dan ook rekening met de voedingswaarde van de ingrediënten. Ze zorgen daarnaast voor voldoende variatie; onontbeerlijk voor een evenwichtige voeding. Smartmat maakt er tot slot een punt van om de juiste hoeveelheid mee te leveren, zodat je geen voedsel moet weggooien aan het einde van de week.

Biologische producten

Minimum 25% van de producten die wij leveren zijn biologisch, in de vegetarische pakketten is dit minimum 50%. Biologische producten zijn onbespoten, niet genetisch gemanipuleerd en worden met alle respect voor milieu, mens en dier geproduceerd. Wij nemen bioproducten op in onze pakketten, om onze klanten te laten kennismaken met de waarde van natuurlijke voeding. Toch is slechts een gedeelte van de ingrediënten die we aanbieden biologisch. Dit omdat we de prijs willen drukken en onze pakketten voor iedereen toegankelijk moeten blijven. Lees hier meer over biologische producten.

Betaling

Je kan betalen met kredietkaart (Visa of Mastercard) of met een maandelijkse factuur. Betaling met kredietkaart gebeurt automatisch een week na de levering, zonder bijkomende kosten. Ook betalen via overschrijving is mogelijk, de factuur ontvang je per e-mail aan het einde van de maand. Je kan je betaalmethode online aanpassen.

Levering

De levering van jouw Smartmat-pakket vindt plaats op maandag tussen 17 en 22 uur. Je maaltijdbox wordt geleverd met een gekoelde vrachtwagen, op die manier blijven de ingrediënten gegarandeerd koel van producent tot bij jouw deur. Als er niemand aanwezig is om de goederen in ontvangst te nemen, zal de chauffeur bij een van je buren proberen te leveren en jou hiervan op de hoogte brengen. Tijdens de leveringsuren is onze klantendienst steeds bereikbaar.

Elke week maken we een routeplanning en enkele dagen voor de levering ontvang je per e-mail het geschatte leveringstijdstip. Hou er wel rekening mee dat het om een planning gaat. De verkeerssituatie zelf kan natuurlijk een grote impact hebben en valt niet in te plannen. Het opgegeven tijdstip is dus een schatting.

Jouw tevredenheid is cruciaal

Ons belangrijkste doel is dat jij tevreden bent. Bevond een product in je maaltijdbox zich niet in perfecte staat? Ging er iets niet helemaal vlot bij de levering? Of heb je juist een erg leuke Smartmat-ervaring achter de rug? Laat ons het weten via klantendienst@smartmat.be.

 

SMARTMAT lente_4_klein