FAQ | Smartmat

Veelgestelde vragen

En ook de antwoorden

Mijn bestelling

  • Kan ik gewoon één keer Smartmat bestellen?

    Natuurlijk! Je kan altijd zelf kiezen tussen een éénmalige, wekelijkse of tweewekelijkse levering.
    Heb je liever een abonnement, dan is het steeds mogelijk om je bestelling te wijzigen of annuleren.

  • Tot wanneer kan ik een bestelling plaatsen?

    Je kan via onze website tot donderdag 10 uur je bestelling doorgeven voor een levering op de maandag die volgt. Daarna geven we bij Smartmat alle bestellingen door aan onze leveranciers, zodat zij voldoende tijd hebben om alle ingrediënten te verzamelen.

  • Moet ik een abonnement nemen?

    Nee, bij Smartmat ben je zeker niet verplicht om een abonnement te nemen. Je bestelt wanneer je zelf wilt!

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Heb je een abonnement? Dan kan je uiteraard altijd je bestelling overslaan of een pauze inlassen. Houd er wel rekening mee dat je dit voor donderdag 10 uur doet, vóór de levering van de eerstvolgende maandag.

    Heb je een losse, eenmalige bestelling geplaatst? Contacteer onze klantendienst indien je deze toch wenst te annuleren.

De Smartmat-gerechten

  • Wat zit er allemaal in een kookbox van Smartmat?

    Bijna alles! Op enkele basisingrediënten na - die je wellicht al in je keuken hebt - leveren we alle nodige verse ingrediënten: vlees, vis, groenten, zuivel, verse kruiden, pasta, aardappelen, granen,… En natuurlijk bijhorende receptenfiches!

  • Hoe weet ik welke ingrediënten ik thuis nodig heb?
    De basisingrediënten die je thuis wekelijks nodig hebt, zetten we telkens online op onze website. Je krijgt van ons ook op voorhand een e-mail die hier nog eens naar verwijst. Zo weet je zeker op voorhand wat je thuis nodig hebt!
  • Ik heb een bepaalde voedselallergie of -intolerantie. Kunnen jullie hier rekening mee houden?
    Het is helaas logistiek niet haalbaar voor Smartmat om rekening te houden met persoonlijke allergieën of intoleranties. Heb je een vraag over de ingrediënten van een bepaald gerecht, dan kan je Hanne van onze klantenservice steeds contacteren.

Mijn levering

  • Waar levert Smartmat?
    Onze chauffeurs leveren in heel Vlaanderen, Brussel en het grootste deel van Wallonië.
  • Wanneer levert Smartmat mijn kookbox?
    Smartmat levert elke maandag tussen 17 uur en 22 uur. Onze klantendienst is dan steeds via e-mail en telefoon bereikbaar. Je krijgt enkele dagen voor de levering steeds een tijdsvenster waarop je je levering kan verwachten.
  • Wat gebeurt er als er niemand thuis is bij de levering?
    Indien er niemand aanwezig is, zal de chauffeur proberen om je Smartmat-bestelling bij de buren te leveren. We laten je dan steeds via sms weten waar je kookbox zich bevindt. Je kan ons ook steeds vragen om je bestelling bijvoorbeeld op je terras of gewoon aan de voordeur te leveren.
  • Kan mijn levering vroeger of later gepland worden dan voorzien?
    Wij stellen wekelijks een routeplanning op die zo efficiënt mogelijk gepland wordt, zodat onze chauffeurs zo min mogelijk kilometers moet afleggen. Zo willen we de ecologische impact beperken. Daarom is het bij Smartmat niet mogelijk dat je als klant een bepaald voorkeursuur doorgeeft, want dat zou inhouden dat we veel meer koelwagens moeten inschakelen dan nodig is.
  • Wat doe ik als er iets mis gegaan is bij mijn levering?
    Heb je vragen of opmerkingen over je levering, dan breng je best onze klantendienst hier zo snel mogelijk van op de hoogte. Op leveringsdagen kan je ons via telefoon en e-mail steeds bereiken tot 22 uur, op andere dagen tot 17 uur.

Mijn betaling

  • Hoe kan ik betalen?

    Je eenmalige bestelling betaal je meteen met je bankkaart, VISA of MasterCard. Vanaf dan is je bestelling definitief.

    Als je een abonnement hebt, voeg je een kredietkaart toe aan je account, zodat de betaling telkens automatisch gebeurt. Dit bedrag wordt dan na de levering afgeschreven.

     
  • Waar vind ik mijn factuur?

    Je kan de factuur van elke bestelling via onze website terugvinden. Ga simpelweg naar de bestelingen van je jouw account.